-
S3-5
W ramach zarządzania odziaływaniami na społeczności, poszczególne podmioty Grupy PZU wyznaczały konkretne wskaźniki i kierunki działań mające na celu skuteczne zarządzanie istotnym wpływem, ryzykiem oraz możliwościami związanymi z dotkniętymi społecznościami. Głównym wskaźnikiem efektywności w nowej perspektywie strategicznej jest dotarcie do 15 mln odbiorców działań zaangażowania społecznego Grupy PZU.
Cel został oparty głównie na wcześniej ustalonych benchmarkach, co zapewniło jego stabilność w czasie, a także na podstawie odpowiednich dokumentów wewnętrznych, takich jak regulaminy konkursów grantowych, cele statutowe Fundacji PZU czy budżety prewencyjne i sponsoringowe.
W PZU, w perspektywie do roku 2024 w strategii ESG „Rozwój w równowadze” wyznaczono trzy cele z obszaru zaangażowania społecznego:
Podmioty i spółki zależne również realizowały swoje strategie zaangażowania społecznego. Przykładem może być BALTA, która oceniała skuteczność przez analizę zasięgu działań, zaangażowania cyfrowego, liczby uczestników oraz ocen ekspertów. Zgodnie z przeprowadzonymi analizami w 2024 roku:
- BALTA Safety Academy dotarła do 1,77 mln odbiorców
- Crazy Safe Summer objęło ubezpieczeniem 28 043 dzieci, w tym uchodźców z Ukrainy
- ponad 20 projektów społecznych skierowanych do około 2 mln osób.
Konkretne inicjatywy i programy zostały opracowane i wdrożone w odpowiedzi na potrzeby i głos społeczności. Dzięki takiemu podejściu do zarządzania wpływem na społeczności Grupa PZU zapewnia, że cele i inicjatywy są dostosowywane do rzeczywistych potrzeb interesariuszy. Pozwala to na skuteczne minimalizowanie ryzyk oraz wzmacnianie pozytywnego wpływu. Regularne monitorowanie efektów i otwartość na dialog ze społecznościami gwarantują, że podejmowane działania są adekwatne, transparentne i długoterminowo wspierają dobrostan społeczeństwa. Wyniki realizacji inicjatyw są raportowane w ramach obowiązków informacyjnych Grupy PZU, co umożliwia ich śledzenie przez interesariuszy.
Współpraca ze społecznościami w zakresie celów dotyczących zarządzania wpływam
Dotknięte społeczności, przez zgłaszanie swoich potrzeb i problemów, pośrednio uczestniczą w wyznaczaniu celów do zaadresowania w przyszłych działaniach. Procesy współpracy opisane w poprzedniej sekcji pozwalają na wyznaczenie celów przystosowanych do potrzeb dotkniętych społeczności.
Grupa PZU monitoruje i raportuje wyniki swoich działań. Podsumowania zaangażowania społecznego znajduje się w Oświadczeniu dotyczącym zrównoważonego rozwoju. Informacje o realizowanych działaniach dostępne są też na stronach internetowych Grupy PZU.
Organizacje reprezentujące społeczności lokalne mają możliwość składania wniosków o sponsoring lub mogą zwrócić się do Fundacji PZU z prośbą o wsparcie. W niektórych przypadkach informacje uzyskane z badań i od przedstawicieli pracowników w miarę możliwości i adekwatności były wykorzystywane do usprawniania procesów.
Działania Grupy PZU mają na celu długoterminowe wspieranie społeczności przez poprawę jakości ich życia, zapobieganie negatywnemu wpływu działalności oraz propagowanie odpowiedzialnego podejścia do środowiska i społeczeństwa.